Ultrace: Byłem w motoryzacyjnym raju

 Do teraz zbieram szczękę z ziemi. To, co przeżyłem podczas mojej pierwszej wizyty na Ultrace, nie da się porównać do niczego. Te projekty, drifty, klimat - jestem zachwycony.



Takiego rozmachu się nie spodziewałem. Cieszy mnie niezmiernie, że w Polsce, Niemczech i w Czechach jest tylu fanów samochodów, chcących poświęcić czas i pieniądze na przyjazd pod wrocławski stadion i zatopienie się w motoryzacyjnej ekstazie. Takie tłumy ostatnio uświadczyłem na poznańskim Motor Show - imprezie odbywającej się od dziesięcioleci, z ogromną renomą i licznymi stoiskami znanych koncernów. Nie liczyłem, że wydarzenie o charakterze tuningowym może cieszyć się, aż tak dużą popularnością w naszym kraju.

Gdy przekroczyłem barierki, zaczęło do mnie docierać, dlaczego przy każdym z aut były tłumy, a zrobienie dobrego zdjęcia graniczyło z cudem. Poziom wykonania i dbałość o każdy detal projektów były porażające. Przy każdym z wystawionych modeli można było stać i podziwiać ilość pracy, która była włożona w przeróbkę.

Najwięcej mogliśmy zobaczyć BMW, Mercedesów, Lexusów, Audi, Volkswagenów, Nissanów i Mazd. Każde z przebudowanych aut miało jednak swój unikatowy charakter. Spektrum wystawianych aut obejmowało wszystko – od Fiat 126p, po Koenigsegga Regerę.

Stałym punktem imprezy są pokazy driftu. Niewybaczająca błędów trasa z długim pierwszym zakrętem z betonowymi bandami już od pierwszych przejazdów zbierała żniwo w postaci urywanych zderzaków i tłumików końcowych. Na trasie zobaczyć można było głównie BMW serii 3 generacji e30, e36 i e46, ponadto Mercedesy 190 i c-klasę w202, Nissany 200sx i Laurel, Mazdę MX-5 NA czy Lexusa IS. Za ich kierownicami m.in Mlodydrft, Musk, stanic_daddy, Wrong Crew, Team Panic, Fgarage i Projekt 86 Drift Team.

Dużą atrakcją zlotu były także projekty autorstwa Khyzyla Saleema znanego również jako the_kyza. Volkswagen Golf II z zamontowanym centralnie silnikiem i potężnymi poszerzeniami lub równie mocno przebudowane BMW E30 gromadziły w koło siebie tłumy widzów. Urzeczywistnieniem wizji projektanta była też czerwona Corvette C3 zbudowana w Mapet-Tuning.

Organizatorom udało się także sprowadzić wiele supercarów - Pagani Huayra, Porsche 918 i 935, McLaren Senna, Ferrari Enzo, Ford GT, Lamborghini Aventador SVJ, a także trzy modele marki Koenigsegg - Regera, Agera, CCX. Jestem pod takim wrażeniem Ultrace, że już nie mogę się doczekać kolejnej edycji tej imprezy. Do zobaczenia za rok!

W tym miejscu chciałbym podziękować mojej dziewczynie Ani, że dzielnie wytrzymała moje ponad trzygodzinne, gorączkowe bieganie między samochodami.






























































Komentarze