Do teraz zbieram szczękę z ziemi. To, co przeżyłem podczas mojej pierwszej wizyty na Ultrace, nie da się porównać do niczego. Te projekty, drifty, klimat - jestem zachwycony.
Takiego rozmachu się nie spodziewałem. Cieszy mnie
niezmiernie, że w Polsce, Niemczech i w Czechach jest tylu fanów samochodów,
chcących poświęcić czas i pieniądze na przyjazd pod wrocławski stadion i
zatopienie się w motoryzacyjnej ekstazie. Takie tłumy ostatnio uświadczyłem na
poznańskim Motor Show - imprezie odbywającej się od dziesięcioleci, z ogromną
renomą i licznymi stoiskami znanych koncernów. Nie liczyłem, że wydarzenie o
charakterze tuningowym może cieszyć się, aż tak dużą popularnością w naszym
kraju.
Gdy przekroczyłem barierki, zaczęło do mnie docierać,
dlaczego przy każdym z aut były tłumy, a zrobienie dobrego zdjęcia graniczyło z
cudem. Poziom wykonania i dbałość o każdy detal projektów były porażające. Przy
każdym z wystawionych modeli można było stać i podziwiać ilość pracy, która
była włożona w przeróbkę.
Najwięcej mogliśmy zobaczyć BMW, Mercedesów, Lexusów, Audi,
Volkswagenów, Nissanów i Mazd. Każde z przebudowanych aut miało jednak swój
unikatowy charakter. Spektrum wystawianych aut obejmowało wszystko – od Fiat
126p, po Koenigsegga Regerę.
Stałym punktem imprezy są pokazy driftu. Niewybaczająca
błędów trasa z długim pierwszym zakrętem z betonowymi bandami już od pierwszych
przejazdów zbierała żniwo w postaci urywanych zderzaków i tłumików końcowych.
Na trasie zobaczyć można było głównie BMW serii 3 generacji e30, e36 i e46,
ponadto Mercedesy 190 i c-klasę w202, Nissany 200sx i Laurel, Mazdę MX-5 NA czy
Lexusa IS. Za ich kierownicami m.in Mlodydrft, Musk, stanic_daddy, Wrong Crew,
Team Panic, Fgarage i Projekt 86 Drift Team.
Dużą atrakcją zlotu były także projekty autorstwa Khyzyla
Saleema znanego również jako the_kyza. Volkswagen Golf II z zamontowanym
centralnie silnikiem i potężnymi poszerzeniami lub równie mocno przebudowane
BMW E30 gromadziły w koło siebie tłumy widzów. Urzeczywistnieniem wizji
projektanta była też czerwona Corvette C3 zbudowana w Mapet-Tuning.
Organizatorom udało się także sprowadzić wiele supercarów -
Pagani Huayra, Porsche 918 i 935, McLaren Senna, Ferrari Enzo, Ford GT,
Lamborghini Aventador SVJ, a także trzy modele marki Koenigsegg - Regera,
Agera, CCX. Jestem pod takim wrażeniem Ultrace, że już nie mogę się doczekać
kolejnej edycji tej imprezy. Do zobaczenia za rok!
W tym miejscu chciałbym podziękować mojej dziewczynie Ani,
że dzielnie wytrzymała moje ponad trzygodzinne, gorączkowe bieganie między
samochodami.





























































Komentarze
Prześlij komentarz