Podczas tegorocznej edycji imprezy bezsprzeczną gwiazdą numer jeden było Ferrari F40. Piękny czerwony egzemplarz znajdujący się na stoisku La Squadra był najmocniej obleganym i najczęściej fotografowanym autem spośród wszystkich, jakie zostały zgromadzone na halach MTP. A co ciekawego jeszcze mogli zobaczyć odwiedzający wystawę?
Przede wszystkim dużą różnorodność prezentowanych pojazdów.
Obok włoskiej sportowej legendy z cavallino rampante na masce, dumie
prezentował się flagowy wyrób Fabryki Samochodów Rolniczych „Polmo” z Poznania,
czyli Tarpan, świętujący swoje 50-lecie. Zaprezentowano piękne (o ile można tak
powiedzieć o Tarpanach) egzemplarze w różnych wersjach nadwoziowych i
napędowych. Wśród nich był m.in. krótki, dwudrzwiowy wariant Honkera oraz żółty
pickup przygotowany specjalnie do obsługi medialnej jednej z pielgrzymek
papieskich do Polski.
O wyjątkowej historii polskiej motoryzacji można było
przekonać się także na stoisku Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie. Właśnie tam
pokazywano prototyp silnika wirnikowego oraz unikatowy motocykl z silnikiem
Diesla zbudowany w czasach PRL w jednym egzemplarzu.
Tradycją jest obecność stoiska marki Porsche. W tym roku
prezentowano różne oblicza 911. Dla Polaków szczególny był tutaj unikatowy
egzemplarz najnowszego 911 Dakar RED58 Special. Auto to powstało bowiem w
jednym egzemplarzu i stanowi hołd dla sukcesów Sobiesława Zasady, upamiętniając
jego wygraną w australijskim odcinku Maratonu Londyn-Sydney w 1968 r.
Co jeszcze przyciągnęło moją uwagę? Na stoisku Giełdy
Klasyków prezentował się rzadki Ford Escort RS 1600i z pakietem Kamei. Spośród
sprzętów wojskowych swoją wielkością wyróżniał się malutki trenażer MTS-70. Na
ekspozycji Automobilklubu Wielkopolskiego znajdował się unikatowy AWZ P70 coupe.
Klasykowisko pokazało trzy sztuki Saaba 96 z różnych lat produkcji i w dwóch
wersjach nadwoziowych. Cieszyć mogła także obecność aż dwóch egzemplarzy Alfy
Romeo Montreal.
Pojazdów było wiele, a te najciekawsze prezentuje w poniższej galerii.
























































































Komentarze
Prześlij komentarz